EU07-304
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Wrocławia
|
Wysłany: Pon 17:59, 30 Lip 2007 Temat postu: [Tutorial]Nazewnictwo elementów taboru do Symulatora MaSzyna |
|
|
Witam!
Jako, że mam za sobą już prawie jeden wagon do MaSzyny, napiszę co i jak ponazywać i jak robić wizualne ładunki do wagonów.
Więc od najprostszych elementów:
Koła (wheels) tzn. osie i koła zattachowane, należy nazwać wheelX, gdzie X to cyfra od 1 - 9. Najlepiej, aby wheel1 nazywało się koło najdalej od punktu 0, którego współrzędna Y jest ujemna. Aby koła dobrze się kręciły (tzn, żeby osią była oś ) pivot należy obrócić w osi X o 90 stopni, najlepiej ta widoku perspective.
Wózki (bogies) należy nazywać bogieX. Najlepiej numerować w ten sam sposób jak koła. Wózek musi być parentem dla kół, które są na tym wózku zamocowane.
Teraz "trudniejsze":
Bufory (buffers) należy ponazywać Buffer_left0X lub Buffer_right0X. Tutaj numerek gra dużą rolę. Jak będzie wyglądało, kiedy najedziesz na wagon z jednej strony, a one się wcisną z drugiej ? Ujemna współrzędna na osi Y to 1 a dodatnia to 2. Left to lewy a right to prawy .
Jeszcze trudniejsze:
Sprzęg (coupler) nazwać CouplerX_on lub CouplerX_off. Numeracja jw. Off to wyłączone a on to włączone .
Najtrudniejsze :
Przewody hamulcowe (nie wiem jak po angielsku niestety ) nazwać cpneumaticX_Off, cpneumaticXr_Off, cpneumaticX_On albo cpneumaticXr_On. Numeracja jw. On=włączony, Off=wyłączony. Co ciekawe, literka "r" oznacza, że wąż jest po lewej stronie .
Jak zrobić wizualny ładunek do swojego wagonu:
Jeśli ma to być ładunek do cysterny, lub wagonu krytego, można sobie darować . Ładunek powinien być mało skomplikowany, żeby nie było efektów, że z wagonem FPS=60 a wagon z ładunkiem FPS=10 . Ładunek powinien pasować do wagonu, w którym się znajduje. Dobrze by było, żeby ładunek był oteksturowany jedną teksturą i był jednym obiektem składającym się ze zattachowanych elementów. Jak to się wszystko zrobi, należy zaznaczyć tenże ładunek i wyeksportować do pliku .t3d o nazwie ładunku zaznaczając opcję "export selected only". W pliku .chk wagonu w linijce load w parametrze "LoadAccepted" dopisać nazwę pliku .t3d, ale bez rozszerzenia.
WAŻNE!!! Zakładam, że czytający ten tutorial znają podstawy modelowania w 3dsmaxie na potrzeby MaSzyny. Jeśli nie, postaram się stworzyć nowy o podstawach modelowania .
Pozdrawiam,
Post został pochwalony 0 razy
|
|