|
Forum kolejowe Forum dyskusyjne o tematyce kolejowej a także o symulatorach kolejowych autorstwa Tomasza "eu43" Zdebel.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wagonPKP
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zarzecze/k.Niska
|
Wysłany: Nie 9:29, 09 Wrz 2007 Temat postu: Program 3ds max |
|
|
Witam
Moje pytanie brzmi następująco,czy ktoś na tym forum zna i umie obsługiwać program do budowy sceneri 3ds max.Jeśli jest taka osoba chętna pomóc mi w wytłumaczeniu podstawowej obsługi tego programu to bardzo bym prosił o kontakt.Jestem fanem maszyny i chciałbym zrobić swą trase do symka.Program 3ds max posiadam już na swoim kompie tak samo skrypty ale cóż z tego jak niewiem od czego zacząć.Jeszcze raz serdecznie proszę o pomoc,z góry dziękuję i pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EU07-304
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Wrocławia
|
Wysłany: Nie 11:33, 09 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Zaczerpnięte z forum EU07
bohunIC napisał: |
Wychodzą na przeciw problemowi ''traso-pisarstwa'' z którym boryka sie wielu początkujących użytkowników forum, jednocześnie chcących stworzyć swoją własna
niepowtarzalną scenrię stworzyłęm prosty tutorial ''jak stworzyć swoją własną trase do maszyny?''.
Tutorial stworzony w oparciu o program 3d Studio Max.
Mapa strony:
FAQ
1. Od czego wogóle mam zacząć?
2. Skąd moge pobrać wszystkie potrzebne aplikacje i programy?
3. Dlaczego DELANUAY MESH nie działa?
4. Dlaczego po najechaniu na tor mam komunikat NULL TRACK?
5. Straciłem całą trase, plik niechce się ponownie otworzyć w oknie 3d maxa!
6. Jak zrobić fajny peron jako ROAD?
7. Exportuje do pliku scn, odpalam i mam komunikat ABNORMAL...
1. Dobre pytanie! Zacznij od zaopatrzenia się w SKRYPTY do programu 3d Studio Max, następnie archiwum rozpakuj do katalogu np. 3dsmax\scripts. Uważam że warunek wystarczający jakim jest posiadanie legalnej wersji programu 3d Studio Max jest spełniony
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
2. Wszystkie programy i aplikacje znajdują sie na stronie [link widoczny dla zalogowanych] w dziale DOWNLOAD jak również na ogólnodostępnych tematach w FORUM. Używamy opcji SZUKAJ!!! to naprawde nic nie boli przy okazji dostarczy nowych informacji.
3. Kiedy po załadowniau skryptów w 3d maxie funkcja DELANUAY MESCH nie działa i wyświetla sie nam zniechęcający komunikat typu: program został zamnięty lub nieudało sie otworzyć programu; znaczy brak nam pliku cc3250.dll oraz borlndmm.dll w głównym katalogu 3dsmax! Jeszcze zostaje możliwość że coś ze skryptami jest nie tak!
4. Dlatego? Iż podczas łączenia torów nastąpił błąd i faktycznie nie są one połączone ze sobą! Rozwiązanie; sprawdż w widoku TOP na powiększeniu czy odcinek na którym mamy NULL TRACK jest ze sobą połączony! Jeśli nie można to naprawić używając opcji FLEX w zakładce TRACK skryptów.
[link widoczny dla zalogowanych]
5. Plik który po zapisaniu wczoraj dzisiaj już niechce sie otworzyć! Niepanikuj. Zajrzyj do katalogu 3dsmax\autobak i sprawdz który z 3 plików jest najświeższą kopią twojej trasy
[link widoczny dla zalogowanych]
6. Na to pytanie odpowiedz znajdziesz w tym wątku: [link widoczny dla zalogowanych]
ROBIE TRASE
1a. Jak wstawić tory, domki, drzewka, trakcje itd...
Wybieramy czy chcemy mieć odcinek prosty czy też łuk. Wybieramy zakładke TRACK i zatwierdzamy CREATE i wstawiamy! Tory łączymy ze soba wybierając następny i CREATE i następny. Można użyć opcji FLEX.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak wstawiamy domki, jest to dziecinnie proste należy śledzić obrazek
[link widoczny dla zalogowanych]
podobnie sprawa ma się z dzrewkami. Jeśli chcecie zmienić wygląd domku lub dzrewka zapraszam do katalogu SCENERY dl aplików INC oraz Do katalogu TEXTURES dl aplików TGA lub BMP.
[link widoczny dla zalogowanych]
2a. Skoro mam już infrastrukture chciałbym mieć teren!
Zagadnienie terenu jest opisane STEP BY STEP na poniższych screenach.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
3a. Trakcja
WIRES - wstawiamy tarkcje, GANTRY- bramki oraz półbramki. MAKE ZIGZAG tworzy słupy i wysiegniki. Generalnie polecam experymentalne poznanie zasad wstawiania i umieszczania trakcji nad torem!
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
under construction...
4a. Wszystko fajnie ale co z eventami?
Polecam linki:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
under construction...
5a. Wstawianie SBL samoczynna blokada liniowa,
Wstawianie SBL nie jest trudne.
Szybkie proste wytłumaczenie. z 4xSBL (3-stawna) na trasie.
- Po pierwsze wyjazdowy na trasę (np SSw5zpcpbIW24.inc) o nazwie (p1=WYJAZD)
- Następnie pierwszy SBL (SBL3-pierwszy.inc), nazwa np SBL-100
w miejsce (p7) dajemy nazwę wyjazdowego czyli (p7=WYJAZD)
zawsze można dodac wpisy na SHP 200 metrów przed SBL]
Event1 = SBL-100_SHP lub Event2 = SBL-101_SHP (w zależności od początku toru)
!uwaga nie wszystkie incy SBLi mają wpisane SHP!
- kolejny sbl (sbl3I.inc lub sbl3Y.inc lub sbl3YN.inc) z nazwą np (p1=SBL-101)
(p7) poprzedni SBL czyli (p7=SBL-100)
- przedostatni sbl (też sbl3I.inc lub sbl3Y.inc lub sbl3YN.inc) z nazwą np (p1=SBL-102)
(p7) poprzedni SBL czyli (p7=SBL-101)
- ostatni sbl (sbl3w18.inc lub sbl3Yw18.inc lub sbl3YNw18.inc) czyli SBL z W18 z nazwą (p1=SBL-103)
(p7) poprzedni SBL czyli (p7=SBL-102)
- i wjazdowy semafor np 5 komorowy (SS5zpcpbI.inc) z nazwą np (p1=WJAZD)
(p7) ostatni SBL czyli (p1=SBL-103)
tak wygląda sterowanie SBLami.
dodatkowo za SBL musi byc event (włączenie S1 + automatycznie się przestawiają poprzednie)
event2 = SBL-103_s1 lub event1 = SBL-103_s1 (w zależności od początku toru)
przed SBLi musi byc event wykrywania przez AI (jakieś 100m przed SBLem)
Event2 = SBL-103_sem_info
Tak wygląda wstawianie 3-stawnej SBL do trasy.
w przypadku większej ilości SBL robisz tak samo jak przy przykładowej SBL-102. czyli nazwa danego SBL i poprzednia nazwa SBL.
Nie wiem jak to jest z 4-stawną i 2-stawną bo nigdy nie wstawiałem na trasie. Na pewno podobnie tylko dochodzi dodatkowo sterowanie tarczą ostrzegawczą w 4-stawnej. 2-stawnej nie ma w ogóle. W realu 2-stawne są używane na WKD.
Za informacje dziękujemy koledze JONIN_EZT
6a. Wstawiam wskażniki na szlaku,
Od nas zależy jaki wskażnik wstawimy. Są w katalogu głównym SCENERY.
[link widoczny dla zalogowanych]
7a. Wstawiam skład i przypisuje do toru.
Wstawiasz skład w pliku scn po frazie FIRSTINIT. Przykładowe wpisy składów znajdziesz w każym innym pliku scn ze sceneriami standordowymi w symku. Zobacz podmień a potem wstawiaj swoje własne kombinacje. Żeby twój skład był w scenri musisz wpisac nazwe toru na którym bedzie stał.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
wasyl napisał: | [link widoczny dla zalogowanych] |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez EU07-304 dnia Pon 14:19, 10 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wagonPKP
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zarzecze/k.Niska
|
Wysłany: Nie 17:00, 09 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
No i przeczytałem i prawie nic z tego nie wiem bo to co tu napisanie to wydaje mi się że jest wielki skrót.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EU07-304
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Wrocławia
|
Wysłany: Pon 14:20, 10 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
A w linka od wasyla wszedłeś?
wcześniej trzeba go było skopiować, ale teraz jest OK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|